Bazen Krizler Fırsatları Doğurur

Termal otel yatırımlarıyla ses getiren Karaderili Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Elvan Karaderili: Bazen Krizler Fırsatları Doğurur Karaderili Grup hız kesmeden yatırımlarına devam ediyor. Sağlık turizminde yaptığı yatırımlarla dikkatleri üzerine çeken Karaderili Grup, termal tesis işletmesi, otelcilik, devre mülk ve devre tatil hizmetleri konusunda oldukça iddialı. Beş aktif ve yapımı devam eden dört tesisle turizm sektöründe önemli zincirlerden biri olmaya aday Karaderili Şirketler Grubu, güçlü sermaye yapısı ve üç ortaklı uyumlu başarılı tepe yönetimiyle 2016'dan çok umutlu. "Bizim için en büyük şans doğru bir ortaklık yaparak uyum için yıllardır aynı heves ve heyecanla çalışıyor olmamız" diyen Karaderili Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Elvan Karaderili, Skyreporter'in sorularını yanıtladı.

Karaderili Şirketler Grubu'nu tanıyabilir miyiz?

Şirketimizi kurmadan önce devre mülk pazarlaması yapıyorduk ve sıfırdan 25 bin dolar nakit 25 bin borçla kendi işyerimizi açma kararı aldıktan sonra 1995 yılında Adana'da üç ortak olarak şirketimizi kurduk. Eşim Orhan Bey turizm mezunu, ortağımız Güray Bey uzun yıllar Fransa'da bu sektörde çalışmış ben ise okul yıllarımda yaz tatillerimde otellerde çalışarak turizmle tanıştım. 1997 yılında ilk arsamızı alarak Kuşadası'nda bin dönüm üzerine 1500 yataklı, 9 yüzme havuzlu bir tatil köyü HLC Club'ı 1999 yılında açmış olduk. 2006 yılında Bodrum'da bir arazi aldık. Akyarlar Akçabük sahilinde eşsiz bir denize sahip olan Mio Bianca'yı açtık. Bodrum'da var olan tesisimizin yakınında bir arazimiz vardı, kısa bir süre önce 5 yıldızlı otel için temelimizi attık. Aslında şu dönemdışından bir sürü turist getiriyoruz. Türkiye'de kimse yapmıyorken İrlanda'dan turist getiriyorduk hem de Kütahya'ya. Yabancılar şifalı suya çok değer veriyorlar, 7 çeşit şifalı suya sahip olan tesisimizde Sağlık Bakanlığınca tescil edilmesini beklediğimiz şeker hastaları için şekerli bir suyumuz var, düzenli içildiğinde de doğru mu değil mi diye çok düşündük aslında ama biz zaten yerli müşteri ile çalıştığımız için yurt dışından gelecek turist kaygımız olmaması bizde yatırım kararı almamıza neden oldu. Son yıllarda birçok markanın Bodrum'a yatırımı sonrasında eminim kısa bir zaman sonra Bodrum'un kısa olan sezonu uzayacak ve bir gün Antalya gibikış aylarında farklı organizasyonlar için Bodrum tercih ediliyor olacak.

Termal turizme girmeye nasıl karar verdiniz?

Kuşadası'nın Nisan-Ekim arasında uzun olmasına rağmen Bodrum daha kısa bir sezona sahip olması nedeniyle aslında var olan ama yeni yeni gelişen termal turizmine girmeye karar verdik. Önce Kütahya Emet termali alarak acemiliğimizi attık 49 yıllığına kiraladık ve işletiyoruz. Şeker seviyesini düşüren bir su sonrasında Yalova'da 55 bin metrekare üzerine bir arazı aldık tüm Yalova'nın konaklama kapasitesi kadar bir tesis yapıyoruz. Yalova Termal Palace İstanbul'a yakın en büyük termal tesis olacak. Tesisin devre mülk kısmında yer alan kral dairelerini Arap turistler tarafından satın alındı hatta komple tesisi satın almak için teklif bile verdiler ama bizim için önemli bir proje yanaşmadık.
    Tesisin içinde 12 adet bin metrekarelik kral dairesi var. Devlet büyüklerini ağırlamayı düşündüğümüz 2 bin metrekarelik residence suit yaptık. İçinde 5 bin metrekarelik bir spa merkezi olan çocuklar için aqua parkının olacağı tüm aileye hitap edecek bir tesis yapıyoruz. Apart kısmımızı bitirdik ve devre mülk müşterilerimiz şuanda tesiste tatillerini yapıyor, otel kısmının inşaatı devam ediyor. 2 bloktan oluşan projemizde Osmanlı ve Selçuklu mimarisi ile yapılıyor.
    50 milyonluk bir proje bedeli var ve zincir otel markası ile anlaşıp marka almayı planlıyoruz.Yalova konumu ve arazisinin uygunluğu sebebiyle ilerde spor kulüplerini bile kamp yapabilmeleri için çalışmalar yapacağız. Aynı şekilde Kuşadası'ndaki tesisimizde de spor kulüplerinin ve öğrenciler için kamp yapabileceği projeler üzerinde çalışıyoruz. Ama önceliğimiz sağlık turizmi üzerine kurulu. Balıkesir'de Laguna Resort adında termal bir tesisimiz daha var, orada yerel bir ortağımız var, dağın eteğinde göle yakın çok büyük bir tesis. Alacağımız izinler sonrasında göl sporları bile yapmayı düşünüyoruz. Çok ses getirecek bir tesis olacak orası da.

Karaderili Şirketler Grubu Karaderili Şirketler Grubu; 1995 yılından itibaren sektörün öncüsü olmaya çalışmış, Türkiye'nin tatil denildiğinde ilk akla gelen bölgelerindeki ekonomik, modern, ve farklı konseptlerden oluşmuş tesisleriyle önemli bir marka konumuna yükselmiştir. Kuruluşundan bu güne izlediği doğru ve dürüst hizmet politikaları, yurtiçi turizmindeki büyük yatırımlarıyla günden güne büyüyerek yoluna devam etmektedir. Türkiye genelindeki tesisleriyle adından söz ettiren 'Karaderili Şirketler Grubu' bünyesinde şuan yapımı devam etmekte olan Yalova Thermal Palace ve Laguna Thermal Resort Spa ile beraber faaliyet gösteren Kuşadası'nda HLC, Kütahya Emet'te Emet Thermal Resort&Spa, Bodrum'da Mio Bionco tesisleri bulunmaktadır.
    Türkiye'de termal tesis işletmesi, otelcilik, devre mülk ve devre tatil hizmetleri konusunda zirveye ulaşmak isteyen 'Karaderili Group' devamlı gelişip yatırımlarına devam ederek yurtiçi ve yurtdışı pazarındaki konumunu korumayı amaçlıyor.

Bir de turizm içerikli okul projeniz olduğunu öğrendik, biraz da bundan söz eder misiniz?

Evet, Yalova'da gerekli müracaatları yaparak turizm konusunda milli eğitime bağlı bir okul projemiz var, çalışmalar hızla devam ediyor. Bizim en büyük sermayemiz personel olduğu için kış aylarında kapalı olan tesislerimizin kilit personelini açık olan otellere paslayarak işsiz kalmamaları ve sezon başladığında tekrar bizimle çalışabilmesi için çaba sarf ediyoruz. Müşteri memnuniyeti elde edebilmeniz için personelin yetişmiş olması gerekiyor. Başlayacak eleman hemen göreve geçemiyor adı eğitim olmayan gerçekten uğraşılmış emek sarf edilmiş bir eğitimden geçtikten sonra iş başı yapabiliyorlar.

Karaderili Şirketler Grubu devre mülk konusunda da oldukça iddialı değil mi?

Dünyanın en önemli change sistemi olan ICA uluslar arası değişim sistemi üyesiyiz örneğin Yalova'da devre mülkünüz varsa giriş yaptığınızda Orlando'da, Alpler'de veya Disneyland'da 300 dolar gibi bir fark ödeyerek 1 hafta tatil yapma imkânı buluyor. Yalnızca yurt dışı değil yurt içinde de değişim yapabiliyorlar. Şuanda bu organizasyonu yapan 3 firmadan bir tanesi biziz.

© 2016 Karaderili Şirketler Grubu. | Designer By All Kurumsal Web Tasarım Yazılım - Creaadworks Dijital ve Sosyal Medya Ajansı